donderdag 1 januari 2015

A wee bit

A wee bit of everything
Een klein beetje van alles. A wee bit, het stopwoordje van onze gids in de whiskydistilleerderij van gisteren en vat de dinsdag mooi samen. De dag begon vroeg. Om 8.45 uur vertrok de bus uit new town, Edinburgh. Door de lowlands en highlands, langs spiegel heldere Lochs (meren) en een schitterende waterval arriveerden we bij de Glenturret distilleerderij. Daar hebben we een tour gekregen en twee whisky's mogen proeven. Op de terugweg heerlijk in slaap gevallen en waren we net op tijd terug voor de torchlight procession. Een schitterend gezicht en een perfect einde van een perfecte dag. En ja de kachel deed het weer! Helaas duurde het nog 24 uur voordat het warme water werkelijk in orde was.

 


Veranderen
Whisky was niet mijn favoriete drank drie jaar geleden. Een lekkere wijn of een wodka tonic dat was mijn guilty pleasure. Maar door invloed van hem kan ik nu van een goede whisky echt genieten. Smaken veranderen en waar je mee omgaat word je mee besmet. Toch vind ik het in mijn geval frappant. In deze nieuwe relatie probeer ik me niet aan te passen aan een ander en bewaak mijn grenzen beter. Waarom zouden we voor een ander veranderen? Ik ben goed zoals ik ben en wij samen zijn goed zoals wij zijn. Dat laten we de rest van de wereld weten. En stiekem beïnvloeden we elkaar dus toch. Hoe bewaak jij je grenzen, je eigen identiteit? En hoeveel neem je van een ander over? Mooi onderwerp om deze avond mee te nemen en onder het genot van een fles champagne en wat whisky over te discussiëren.



Een gelukkig nieuwjaar allemaal van uit Edinburgh!

1 opmerking:

  1. Je hoeft niet te veranderen, maar groeien is altijd goed. En in een goede relatie kun je groeien en ontwikkelen, of je nu met zijn tweeën of met zijn drieën bent. Belangrijk is denk ik je zelf bewust te zijn of maken van hoe of waarom je dingen ervaart en waarom je op bepaalde manieren reageert. Valt alleen niet mee hoor is mijn eigen ervaring! Maar zo kun je zelf kiezen hoe te willen groeien en hoe jezelf (positief) te willen laten beïnvloeden door de ander. En het belangrijkste; dat je dit dus zelf bepaalt! M

    BeantwoordenVerwijderen